Cel mai greu e când intru în
camera cu zece chitare, fiindcă trebuie să păstrez o linişte abisală, altfel
cutiile lemnoase împrumută tulburarea cuvintelor. Iar liniştea trebuie să fie
înzecită când trec pe lângă toate instrumentele vrăjhitoreşti. Lacul lor e
făcut, fireşte, din pământ de umbră fiert în ulei. Dar nu e un simplu terre
d'ombre, ci pământul de la umbra unui instrument invizibil, care, sub un soare auriu-întunecat,
produce o frăgezime viscerală mai întâi a aerului pe care-l absoarbe, iar apoi a
luminii care-l străbate şi care rămâne în el pe durata unei nopţi cu lună liniştită
şi netraumatizată, la care n-a urlat niciun lup.
Însă astăzi am tăcut, din
greşeală, de unsprezece ori, şi ceea ce nu era de dorit s-a întâmplat: instrumentele
muzicale au început să vorbească, fiecare pe limba lui, spunându-mi că voi
rămâne prizonieră în camera lor până când ultima tăcere se va epuiza (iar asta
echivalează, în termenii punitivi orfici, cu pedeapsa cu noaptea). Mai mult
de-atât, va trebui să reconstitui, numai cu ajutorul sunetelor, chitara
invizibilă. Cumplită pedeapsă, nu-i aşa?
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu