joi, 9 iunie 2022

Un mecanism căruia nu-i mai datorez nimic

 Există atâtea lucruri frumoase pe care trebuie să le ocolim.
Locul meu pe pământ rămâne un armistițiu dezastruos:
suflarea din mijlocul unui tratat de fizică
elefantul pe umerii unui pui de broască țestoasă pe umerii mei
accidentul care poate fi o formă într-un inel de gheață

Am 6 ani și Raluca mă întreabă dacă știu să improvisez.
apoi cutia aurită, cu broderie albă, pe măsura ei îmi tot apare în fața ochilor

Trec prin casa de lângă lac unde am stat amândouă
și nu-mi imaginez cum arată oamenii
dacă trăiesc sub pământ, dacă pot să răstoarne cu mersul lor lotușii Messier
dacă inimile lor zornăie ca monedele de tinicheasau sunt simplă materie desfășurată pe benzile fumurii

Sfâșierea înconjurată de un șențuleț cu apă trandafirie.
Am fost acolo, am deschis geamurile
ca dupa o procesiune lungă cu praf și pulbere
celelalte surori ale noastre
subnutrite
cu părul strălucind de curățenie și degete lungi de dactilografe nordice
m-au dus pe scări, mi-am amintit tot
amfore de gips, soarele artificial deasupra obiectelor vii nerevendicate:
aici sunt eu. instalația sub un clopot de sticlă
cruzimea psihologilor care spun că oamenii mai buni decât mine mă pot vindeca fără urme de violență

Când nu mai pot îndura, încerc să păstrez imaginea ei,
supravietuirea e mai suportabilă dimineața
scanez codul de bare al cărnii
orice eroare o pun pe seama unui mecanism
căruia nu-i mai datorez nimic

din firimiturile jilave & binecuvântate,
din căldura umană.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu