miercuri, 18 septembrie 2013

Străinul





Am un prieten, cu un diamant negru în plexul solar şi cu o realitate alchimică ce uneori îl înghite, scriitor ascuns şi recuperator al deziluziilor şlefuite şi reutilizabile. Şi fiindcă nu vrea să fie strigat pe numele lui adevărat decât în tăcere, o să-i spun domnul Mi.
Domnul Mi. scrie poezii prăpăstioase, dezmembrate, pline de praf şi funingine.
Domnul Mi. poate să fie şi să nu fie în acelaşi timp – un timp provizoriu, nepotrivit, ca o mănuşă de box pe mâna unui chirurg. Aşa că nu e de mirare că  nu se află nici aici, nici dincolo, nici în interior, nici în afară; sau este şi în vis, şi în trezie, şi deszăpezitor al bufniţelor polare, şi kinetoterapeut al cămilelor suferinde de sciatică – ubicuitate posibilă cu ajutorul eprubetei din care picură contradicţiile mereu prezente şi indispensabile.
Din când în când o să-i public câteva texte (poezia din postarea anterioară îi aparţine) şi o să vedem dacă o să se contureze locul comun al dezarticulării şi al unificării – deocamdată domnul Mi. fiind compus, aşa cum el însuşi afirmă, din particule luminoase şi întunecate, plutind fără să se cunoască între ele.



                                                       

                                           Străinul
 



                                                                        (poezie scrisă de domnul Mi.)






Tata mi-a lăsat un ceas cu limbile năpădite de holeră
Aşa măsor golurile de aer şi mersul lighioanelor din plex

(nu mă ocoli, parte a mea nevăzută
aşteptarea asta e un pompier piroman)

Mă furişez pe sub timpul c-un ochi de sticlă
Mă caut ca pe Dumnezeu
Dar străinul precum un cap de lup ce-mi adulmecă viscerele
Îmi ia încet-încet locul.





tablou: Ronald Campanoca

3 comentarii:

  1. Ce să spun, Mi.-a plăcut poezia. Limbile năpădite de holeră, pompierul piroman şi timpul c-un ochi de sticlă mi se par geniale.

    RăspundețiȘtergere
  2. Era să uit, Sărbători cu lumină şi pace!

    RăspundețiȘtergere

  3. domnul Mi. a trecut pe aici si ne saluta cu lentoarea lui protectoare :)


    sarbatori visatorice sa avem cu totii!

    RăspundețiȘtergere