Numărul trei este vrăjit şi vrăjitoresc, început, mijloc şi sfârşit, casa
astrologică a tricornului, treapta minoră sau majoră, melancolică sau metalică
a sufletului, coada împletită a pământului, cartea comestibilă cu cele trei afirmaţii,
coroana regelui Simurg, aflarea, pierderea şi regăsirea, lumina neclarviziunii, niciodată neant, niciodată manifestat pe deplin, cerul rotitor
şi steaua fixă a căluţului de mare, fluviul învăţăturilor sfinte, carnea, oasele,
visarea, alfabetul oamenilor invizibili, cel ce stă în spatele imaginii din
oglindă, purgatoriul irosirilor, a treia trompă a elefantului, mantia prinţilor
visători, bătaia clopotului din oraşul nevăzut Kitej, lemnul de esenţă rară din
care e făcut creierul magicianului, petala trandafirului solar, tăişul secret
al măcelarului. Şi mai e şi naşterea mea în 3 a 9-a, la 03:00, dar
lucrul ăsta-l spun doar pentru relevanţa unei existenţe închiupuite, şi
nicidecum pentru o vanitatea reală.
„Spune Trismegistul: trei lucruri condiţionează lumea, heimarmene (destin), necesitate şi ordine; altfel spus, potrivirea
dintre cauze, pe care cei mai mulţi o numesc destin, de la încropirea
fetusului, urmând ca acestuia să-i revină ceea ce i se cuvine. Întreaga
vastitate a timpului sau măsura lui este zăgăzuită de numărul trei, respectiv,
trecutul, prezentul şi viitorul. Orice mărime este exprimată prin aceste trei lucruri: linie,
suprafaţă şi volum. Orice corp este alcătuit din trei dimensiuni: lungime,
lăţime, grosime. Orice armonie cuprinde trei intervale de sunet: diapazon,
hemiolion şi diatesaron. De asemenea, sunt trei feluri de suflet, vegetativ,
senzitiv şi intelectual, iar acesta din urmă, tot din numărul trei, se împarte între
raţiune, mânie şi lăcomie. Iarăşi, după spusa profetului, Dumnezeu conduce
lumea prin trei lucruri, prin număr, greutate şi prin măsură [...]. Magii
recunosc trei prinţi ai lumii, Oromasim, Mitrim şi Araminim; adică, Dumnezeu,
gândirea şi inteligenţa [...]. În sfârşit, în cubul trinar sunt cuprinse toate cele douăzeci şi şapte
de proporţii din muzică, despre care au vorbit, mult şi bine, Platon şi Proclos
[…]. De asemenea,
ierarhia inteligenţelor se grupează în trei categorii de spirite angelice. În
toate creaturile există trei puteri intelectuale, memoria, capacitatea şi
voinţa. Sunt trei categorii de oameni preafericiţi, martirii, cei care
spovedesc, cei săraci cu duhul; există trei cvadraturi de semne cereşti, adică
stelele fixe, cele rătăcitoare şi cele comune; tot astfel, casele zodiacale
sunt cardinale, în ascensiune şi în regresie; există trei aspectări şi trei
decani în fiecare semn; trei semne principale în fiecare trigon; trei planete
cu noroc; trei graţii printre zeiţe, trei parce în infern, trei furii, un
Cerber cu trei capete, trei Hecate îngemănate, trei feţe aleDianei. În
dumnezeirea suprasubstanţială sunt trei persoane. Există trei timpuri, cel al
naturii, cel al legii şi cel al graţiei. Sunt trei virtuţi teologale, iubirea,
speranţa şi credinţa. Ionas a stat trei zile în pântecele peştelui; trei zile a
rămas şi Hristos în mormânt.”
Magia Cerească, Agrippa
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu